Koncept interiérovej identity pre značku slovenských lekární združených pod značku Vaša Lekáreň
Libretto:
Interiérová identita Vaša Lekáreň má vizuálnu inšpiráciu tvorbou Martina Benku a Ľudovíta Fullu. Avšak sme boli pripravení vyzliecť sa z kroja. Ich dielo vnímame ako východisko, nie konečnú zastávku. Našou mantrou je, že Vaša je Naša sLOVEnská lekáreň.
Očakávame, že túto našu mantru architektúra podčiarkne a keď sa spojí logika s magikou, vznikne najkrajšia sLOVEnská lekáreň.
- mesto či dedina, naše Vaše lekárne sú všade
- univerzálne a modulovateľné riešenie interiéru
- harmónia medzi logikou (funkčnosť, racinalita) a magikou (estetika, nálada)
- lokálnosť, domáckosť, miesto, kde sa zákazníci cítia príjemne.
- chceme vytvoriť najkrajšiu slovenskú lekáreň.
piliere:
- tradícia
- lokálnosť
- odbornosť
- služba
Grafická identita bola jasná už na začiatku, veselé ilustrácie do lekární, vzorky inšpirované Fullom a Benkom a farebný kód značky vytvorila Simona Čechová @simcechova
Dizajn
Na vytvorenie pocitu lokálnosti, domáckosti a príjemného miesta som vymyslel motív trhoviska – lokálneho miesta, kde sa ľudia prirodzene stretávajú, každý deň. Preto tak tvarované pulty na táre – voláme ich trhoviskové pulty a takzvané „pyramídy“ – gondoly na tovar v strede predajnej plochy.
„Design ráta s optimálnym rozpočtom“
To unikátne stavia na grafickej identite – na miestach, kde sa to je jednoducho použiteľné. Je to grafika na vybranej vizuálnej stene a polepy okien, potlače oceľových prvkov. Ďalším elementom, ktorý je súčasťou DNA manuálu je použitie farebného kódu len na oceľové doplnky, ako sú názvy kategórií a odkladače na tašky na táre, ktoré sa dajú jednoducho farbiť vo výrobe.
Interiérová identita Vaša Lekáreň ráta s optimálnym rozpočtom, preto využíva dalej už len bielu farbu stien, ktorú si vedia realizovať bez problémov majitelia lekární, v kombinácii so svetlým drevom a teplé svetlo. K tomu sú pridané obyčajné jednoduché biele skrinky.